Ebben a hírlevélben megmutatom, hogy hogyan tudod magadat és a munkatársakat is hatékonyabbá, motiváltabbá tenni.

Gyakran találkozunk túlterhelt vezetővel. Van, hogy a munkatársak is túlterheltek. Mindenki lázasan dolgozik, még sincs kellő eredmény.

Mi ennek az oka?

Munka és munka között is van különbség. Megkötsz egy két milliós üzletet vagy kiosztod a takarítási feladatokat. Mindkettő fontos, mindkettőt meg kell csinálni. A kérdés az, hogy mikor és, hogy feltétlenül te kellesz-e hozzá.

Ehhez hoztam nektek kézzel fogható segítséget.

Vegyél egy A4-es lapot. Csinálj rá, egy diagrammot!

Bal oldalra alulra írd be, hogy „Nem fontos”, fölé pedig, hogy „Fontos”.

A vízszintest az alábbiak szerint oszd be:

Balra: „Sürgős”, jobbra: „Nem sürgős”

Most ez alapján oszd fel a papírt négy részre.

A bal felső négyzetbe, ami a „fontos” és „sürgős” írd be, hogy „Csináld meg most!”.

Alá a „nem fontos, de „sürgős” kategóriához írd be, hogy „Delegáld!”

Jobbra a „nem sürgős”, de „fontos” kategóriához írd oda, hogy „Tervezd be!”

Alá a „nem fontos” és „nem sürgőshöz”, hogy „Töröld!”.

Mielőtt neki fogsz egy feladatnak az alábbi kérdéseken futtasd keresztül:

—Milyen következményei lehetnek, ha a feladatot nem végzem el?

—Mi a feladat befejezésének optimális időpontja?

—Mi a feladat befejezésének végső időpontja?

—Biztosan nekem kell elvégeznem, vagy más is megteheti?

Nézzünk erre néhány példát egy vezető nézőpontjából. Sajnos a Magyarországon a kis-, és középvállalkozások ügyvezető-tulajdonosai gyakorta abba a hibába esnek, hogy folyton a jelenlegi problémákat kezelik, azaz a „tüzet oltják” és nem tesznek kellő intézkedéseket arra, hogy máskor ne legyen tűz.

Sajnos az az általános nézet, hogy a hibákat, problémákat azonnak megoldjuk, mert arra MINDIG van idő, de arra NINCS IDŐ, hogy megelőzzük őket. Ez egy nézőpont váltás. Előzd meg a bajt és nem kell többet „tüzet oltanod”.

Ehhez az kell, hogy a vezető mielőbb kezdje alkalmazni ezt a diagrammot és amit tud delegáljon, vagy töröljön, illetve tegye be a „fontos”, sürgős” kategóriába, vagy legalábbis a „nem sürgős”, de „fontos” kategóriába, azaz tervezze be az alábbiakat:

„Szervezés”

„Stratégia tervezés”

„Küldetés megfogalmazása”

„Programok írása a tervek, célok eléréséhez”

Ha ezt nem teszi, akkor mindig a napi problémákkal lesz elfoglalva és azon veszi észre magát hogy kiégett, és a cége egy helyben topog, de neki már nincs ereje tovább vinni.

Egy vezetőnek létfontosságú, hogy a terveken, illetve a célokon tartsa a figyelmét, mert ez ad neki energiát a tovább lépéshez.

Az alábbi diagrammot végeztesd el a munkatársaiddal is, mert akkor látni fogod például, hogy az értékesítőd vadul küldi ki a promó leveleket, rengeteget telefonál, de nem csinálja az utánkövetést. Vagy azért, mert nincs elég bátorsága hozzá, vagy azért, mert nem tudja, hogy hogyan kell. Rengeteg munka, semmi eredmény! Vegyél neki egy könyvet, ami erről szól, vagy képezd, vagy ha ezke után sem csinálja, akkor cseréld le!

A többi munkatársat is ellenőrizd így le! Már is ki fog derülni, hogy rengeteg olyan munkát végeznek, ami nem fontos, és nem is sürgős. Ezért nincs idő a fontos és sürgős feladatokra, ami az eredményt hozza.

Egy eredményesebb munkatárs lelkesebb, motiváltabb lesz, mint, aki csak elfárad a munkában. Ne azért dolgozzatok, hogy elfáradjatok, hanem azért, hogy legyen eredmény!

Ha szeretnéd a „Szervezés” pontot, a „stratégiai tervezés” pontot vagy a „program írás” pontokat jól végezni kérd segítségemet!

Vedd fel velem mielőbb a kapcsolatot!

Tel: 0670 4317736

E-mail: agnes @loksaconsulting.hu

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes