Szerencsés vagy, mert most elárulom a titkot, hogy miként sikerült egy céget a bezárástól megmentenem.

Tavaly júniusban vettem át egy étterem működtetését, ügyvezetését. A tulajdonos kétségbeesetten keresett meg, hogy segítsek.

Az akkori ügyvezetése lehetetlen helyzetbe sodorta a céget.

A cég akkor éppen inkasszó alatt állt az Önkormányzat által. Tartózása volt a beszállítók, a munkatársak, a NAV és a közüzemű szolgáltatok felé.  A négy munkatárs közül 3 felállt és távozott. Nem volt ember, nem volt pénz. Nem nulláról, hanem mínuszból kellett építkeznem.

8 hónap alatt elértem, hogy nincs tartozásunk. Minden költséget idő előtt fizetünk. Az árbevétel pedig 60%-al nőtt fele annyi alkalmazottal.  A cég jelenleg folyamatosan fejlődik, növekszik.

Hogyan csináltam?

  1. A legelső lépés az volt, hogy nagyon szigorú pénzügyi tervezést készítettem. Lecsökkentettem a költségeket, amennyire lehet. Mindenről pontos nyilvántartást vezettem és kiszámoltam, hogy átlagosan napi szinten mennyi árbevételt kell termelnünk, hogy nullán legyünk és mindent megtettem, hogy ezt elérjük és túl haladjuk.
  2. A legfontosabb az volt, hogy minden körülmények között biztosítanom kellett, hogy az étterem nyitva legyen és működjön, mert csakis a TERMELÉS tudja visszafizetni a tartozásokat. Ezért az első időkben sokszor fordult elő, hogy meg kellett finanszíroznom az alapanyagokat. Ahogy haladtunk előre az időben és egyre jobban növekedett az árbevétel és csökkent a költség, sikeresen visszafizettük a tartozásokat és megszűntek ezek a Cash-Flow gondok.
  3. Csökkentettem a személyzeti költségeket. (alkalmi munka, állami támogatás, diákmunka stb.)
  4. Csökkentettem a nyitvatartási időt és arra koncentráltam, hogy a cég maximális kihasználtsággal működjön.
  5. Rend és rendszer bevezetésével hatékonnyá tettem a munkát. Magam is dolgoztam az étteremben, hogy tisztában legyek a pontos tevékenységekkel és azok teljesítésének idejével. Mindent részletesen leírtam és átadtam a munkatársaknak, akik ez alapján dolgoznak.
  6. Az alkalmazottakat motiváltam és képeztem, hogy érezzék részesei a sikerünknek és együtt bármit elérhetünk.
  7. A hidegebb napok miatt más bevételi forrás után néztem. Elkezdtem a kiszállításra koncentrálni. Találtam egy profi, megbízható kiszállító céget. Így az árbevételünk nem visszaesett, hanem növekedett az év végére.
  8. Megnöveltem az időt, és pénzt, amit marketingre fordítunk.
  9. A pontos pénzügyi nyilvántartások miatt tökéletesen látom, hogy merre halad a cég és havonta tudom korrigálni, ha nem kedvező dolog történik.
  10. Jelenleg a bővítésen és a fejlődésen dolgozom.

Ha te is szeretnéd, hogy fellendítsem a cégedet kérd személyes tanácsadásomat!

Itt megteheted>>

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes