Vezetőként különös gondot kell fordítanod a cég jó hírére. A jó hírért a mai világban nagyon meg kell dolgozni, ezért létfontosságú, hogy soha ne engedd meg, hogy rossz minőségű termékkel vagy szolgáltatással, illetve rossz bánásmóddal lerombold ezt az imázst.

Persze mindig vannak, olyan vásárlók, ügyfelek, akiknek nem tudsz megfelelni. Ők a vérszívók táborába tartoznak. Róluk írtam korábban már egy cikket.

Ha lehet tiltsd le őket, kerüld el és helyezd a figyelmed a több száz elégedett vásárlóra.

Visszatérve a jó hír keltésére. Ez egy külön szakma és PR-nak hívják. A PR (Public Relations) azaz “Közönség kapcsolatok”-at jelent. Valójában azt jelenti, hogy képes vagy befolyásolni a közönséget. Ezt úgy tesszük meg, hogy megmutatjuk a nyilvánvalót, a tényeket, azt, hogy miben vagyunk jók. Soha ne állítsunk valótlant, viszont a valóságot mutassuk meg minél szélesebb körben, hogy az emberek ismerjék a céget, ismerjék a termékeket, ismerjék a nevedet.

A jó hír keltésnek külső és belső része is van.

Külső PR:

  • A cég jó hírének elfogadtatására az alábbi módszerek lehetnek: jótékonysági bálok támogatása, közéleti jelenlét, jó fizetőképesség, rászorultak támogatása.
  • A cég termékeinek, szolgáltatásainak ismertté tétele: elégedett vásárlók, hiteles reklámok.
  • A munkatársak viselkedése cégen kívül.
  • A munkatársak egyenruhája.

Belső PR:

  • A vezető elismertsége és elfogadása a munkatársak által.

Ezek mind mind hozzájárulnak egy cég jó híréhez.

A külső PR építésénél vezetőként több bálon és estélyen érdemes megjelenned, hogy a hivatali körökben is ismertté tedd a cégedet.

Amikor hivatalos rendezvényre, ünnepségre, megyünk, illetve, ha magunk szeretnénk ügyfélpartit, jótékonysági estet rendezni, akkor nem árt tisztában lennünk az előírt vagy javasolt Dress Code-al. A hivatalos megjelenés egyre inkább lazul. Korábban elképzelhetetlen volt egy komoly tágyalás nyakkendő nélkül. Manapság ez már természetes. Ennek ellenére nem árt tisztában lenni a Dress Code jelőlésekkel. Ehhez adok most egy kis segítséget, hogy egyértelmű legyen, mi az elvárt öltözet arra az alkalomra.

Casual

A  baráti összejöveteleket szokták ezzel a kóddal jelölni. Ebben az esetben nincsenek megkötések, ránk bízzák, hogy mit viseljünk. Magyar megfelelője: hétköznapi.

Business Formal

A legtöbb üzleti vacsora, üzleti ebéden viselt ruházat. Elegáns irodai jellegű öltözék. Uraknak ing, nyakkendő, nadrág és a nadrág színével nem feltétlenül egyező zakó.  A hölgyek esetében kikötés, hogy a hétköznapinál elegánsabbak legyenek, de a ruhájuk ne legyen kivágott. Ez a leggyakoribb öltözködési mód az üzleti életben. Az üzleti élet legelfogadottabb színe a szürke és a kék.

Informal

Nagyobb üzleti rendezvények, közéleti megjelenések esetén érdemes így öltözködni. Ez az előírás bár nem igényel nagyon különleges öltözéket, azért mégsem jelent egyet a hétköznapival. Közelebb áll a Semi-Formal-hoz. Az urak viseljenek öltönyt, nyakkendőt, a hölgyek pedig kosztümöt. Tulajdonképpen ez az irodai öltözködési stílus elegánsabb formája.

Semi-Formal

Jótékonysági estek, közéleti vacsorák, illetve délutáni programok, amik nem követelnek meg magasabb Dress Code jelölést. Az uraknak nem szükséges a szmoking, mindössze az öltöny, a hölgyek tekintetében pedig a koktélruha, elegáns kosztüm az elfogadott. A hölgyeknek nagyobb a lehetőség a smink és a hajviselet terén is.

Formal

Jelentősen változik a világ különböző tájain. Abban egyértelmű, hogy elegáns öltözet legyen. Férfiaknál sötét öltöny, nyakkendő, hölgyeknél elegáns ruha. “Formal, black tie optional” jelölésnél este 6 után a Black Tie szabályai érvényesek.

Black Tie

Nagyobb felső körökben megvalósuló bálok és estélyek viselete. Ez az előírás a White Tie-nál kicsit visszafogottabb. Az uraktól elvárás a fekete szmoking, fekete csokornyakkendővel, – ahogy az elnevezés is mutatja – míg a hölgyektől az estélyi, kesztyű nélkül, ujjatlan hosszú ruha, melyet viselhetnek stólával vagy kiskabáttal, de lehet rövid koktélruha is, attól függően, hogy milyenek a helyi szokások, vagy hány órakor van maga az esemény.

Black Tie Optional/ Alternative Black Tie

Mint említettem egyre inkább lazultak az öltözetek, így megjelent egy alternatív Black Tie, ahol nem feltétlenül elvárt az uraktól a szmoking viselete. Elegáns fekete öltöny, fehér ing és hosszú fekete nyakkendő teljesen elfogadott. A hölgyek viselhetnek koktélruhát illetve kisestélyit.

White Tie

Ez a kifejezés a legelegánsabb események meghívóin szerepel, viszonylag ritka -évente egy-két alkalommal előforduló – eseményeknél. Javarészt diplomáciai körökben.  Az uraknak a következő öltözetet foglalja magában: frakk, nadrág, fehér ing, fehér mellény, fehér csokornyakkendő, a hölgyeknek pedig a nagyestélyit -általában mélyen dekoltált-, könyékig érő kesztyűvel kiegészítve.

Ne feledd ez egy PR világ! Ha nem mondod senkinek, hogy ki vagy, mi vagy, és milyen eredményeket értél el, akkor senki sem fogja tudni. A munkatársaid sem. Használd a PR-t és fordítsd az embereket a magad oldalára.

Ha szeretnél többet megtudni a PR használatáról, akkor kérd “Szervezeti konzultációmat”.>>

Őszinte törődéssel

Loksa Ágnes