Sokan futunk neki, hogy belekezdjünk egy vállalkozásba, majd a sok probléma és a munkatársak nemtörődömsége miatt sokszor belefásulunk, elveszítjük a motivációnkat és fokozatosan leépítjük arra a szintre, ahol éppen csak vegetál. Akár hogy is nézem nem ez a sikeres vállalkozás receptje.

Majd újra megpróbáljuk, ekkor meg az lesz a gond, hogy a hirtelen növekedést nem tudjuk kontrollálni és a végén idegösszeroppanást kapunk a tehertől.

Természetesen nem szükségszerű, hogy így végződjön. Ennek érdekében gyorsan összedobtam egy receptet dióhéjban a sikeres vállalkozásra.

Íme:

  1. Vezetőként delegálj! Ha mindent Te akarsz megcsinálni, akkor sosem éred utol magad. Olyan feladatokra koncentrálj, amik előre viszik a céget a céljai felé és a kisebb felelősségű tevékenységeket bízd másra.
  2. Soha ne oldj meg, olyan problémát, ami egy munkatárs munka-, és felelősségi körébe tartozik, különben mindig neked kell majd ezt megtenned. Képezd az embereket arra a szintre, hogy képesek legyenek a saját területük problémáit megoldani.
  3. Legyen egy jól felépített Szervezési Táblád (Szervezet felépítési ábra, ami tartalmazza az összes munkatársat az elvégzendő tevékenységekkel, felelősségi körökkel.) Használd!
  4. Legyen a cég tevékenységeihez írásos leírás, – pld.: irányelvek, munkaköri leírások, kézikönyv-, amik alapján azt a tevékenységet sikeresen lehet végrehajtani. A munkatársak ismerjék és használják a benne leírtakat.
  5. Építs egy olyan csapatot, ahol a munkatársak együttműködően segítenek egymásnak és figyelmeztetik egymást a szabályok betartására, ha az szükséges. Ha csak vezetőként próbálod a szabályok betartását elérni, nem leszel sikeres. A személyzetnek magának kell ezt egymás között alkalmaznia.
  6. Készíts Pénzügyi tervezést, ami megmutatja, hogy mi az a minimum havi árbevétel, amire mindenképpen szükséged van, ahhoz, hogy működésben tudd tartani a céget. Ez alapján faragj a költségekből és növeld meg az árbevételt marketing és értékesítési eszközökkel, hogy minél több profitot tudj elérni. Készíts havi lebontású terveket az árbevétel növekedésére.
  7. Mérj minden eredményt és készíts belőlük statisztikát. A statisztikák azok, melyek megmutatják, hogy milyen irányban halad a cég, hol vannak problémák és mit kell korrigálni. Egy vezetőnek elengedhetetlen, hogy a tényleges adatok alapján hozzon meg döntéseket, ahelyett, hogy mások véleménye alapján döntene.
  8. Használd a józan észen alapuló törvényeket a növekedés elérésére illetve a csökkenés korrigálására, hogy egy biztos, stabil céget tudj létrehozni.

Ha szeretnél többet megtudni bármelyik pont részleteiről, hogy hogyan csináld, kérd “Szervezeti konzultációmat”!»

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes