Cégvezetőként biztos Te is megtapasztaltad, hogy a hétvégék nekünk nem mindig jelentik a pihenést. Sőt, egy vezető a hétvégén tud igazán alkotni, tervezni a jövőt, mert nincsenek napi problémák, értetlen munkatársak, zűrős ügyfelek, amiket rendeznie kellene.

Nálam is hasonló a helyzet. Gyakorta végig dolgozom a hétvégét, mert akkor tudok nyugodtan az írásra koncentrálni. Ilyenkor születnek meg a tanulságos Csopaki-történetek. És, ha már írás, akkor megemlíteném, hogy kiállítóként részt vettem a KIADOM A KÖNYVEMET – KÖNYV 2019-es konferencián. Mondanom sem kell, hogy ez is egy hétvégi napon, azaz szombaton került megrendezésre.

Miért fontos az írás?

Biztos vagyok benne, hogy kíváló szakember vagy a munkádban és a hajad hullik a dilettáns munkavállalók miatt, akiknél rongyosra téped a szádat, hogy mit hogyan csináljon és mégsem úgy csinálja.

Magyarországon a kis-, és középvállalkozóknak a legnagyobb gondot a megfelelő szakember hiány okozza. A legtöbb vezetőnek nincs ideje azzal foglalkozni, hogy betanítsa a munkatársakat, ezért szeretnék “készen” kapni őket. Sajnos nincs ilyen. Még, ha az iskolában azt is tanulta, akkor sem biztos, hogy képes lesz a gyakorlatban alkalmazni a tudását. Itt a kérdés az, hogy a munkavállaló mennyire hajlandó beletanulni abba a szakmába. Ugyanis a nagyon bonyolult sebészeti beavatkozásokon kívül szinte minden viszonylag gyorsan megtanulható, csak egy jó mester kell hozzá. Nálad jobb mestert keresve sem találna. Neked amit tenned kellene az, az, hogy mindent leírj, ami a szakmával kapcsolatban a fejedben van egy szakkönyv formájában. A szakkönyv segít betanítani a munkatársakat.

Ráadásul, ha van egy könyved az bizonyítja a hitelességedet a szakmában. A szakmai hozzáértésed megnő, ami mondanom sem kell, hogy többlet bevételt jelent.

Hogy kerültek a Csopakiak az asztalra?

Visszatérve a korábbi dolgos szombatra, a KÖNVY 2019 konferencia napján már reggel 8-tól érkeztek az érdeklődök, ezért a kiállítóknak – mint nekem is – már korábban kellett érkezniük. Én a nemrég megjelent Csopaki történetek című könyvemet pakoltam ki az asztalra. A címben szereplő “Csopaki” nem a helységet jelöli, hanem személyneveket takar. Csopaki Dénes és fia Csopaki Roland mai magyar vállalkozók, akik mindenféle bonyodalmakba keverednek. A rövid történetek tanulságos mesék átszőve izgalommal, szerelemmel, ármánnyal. Remek olvasmány reggel a kávé mellé, délutáni kikapcsolódáshoz, utazáshoz.

Mit adott nekem ez a konferencia?

Azonkívül, hogy nagyszerű emberekkel ismerkedtem meg, kapcsolatokat építettem és hirdettem a könyvemet szerencsém volt még inspiráló gondolatokat is elcsípnem.

Köztük az egyik legfontosabb tanulság az volt, hogy ne várd azt, hogy mások “zsíros” munkához juttatnak. Saját magadnak kell elhitetned a környezeteddel, hogy értéket adsz nekik. Ezt a legkönnyebben így tudod megtenni:

  1. Kíváló a terméked, szolgáltatásod.
  2. A terméked, szolgáltatásod segít valamiben az embereknek, vagy jobbá, szebbé teszi őket.
  3. Széles körben hirdeted, hogy minél többen megismerjenek.
  4. Gyűjtöd az ügyfelek véleményét és felhasználod a terméked, szolgáltatásod javítására és újabb ügyfelek elérésére.
  5. Nem értékeled le a terméked, szolgáltatásod. Nem kell, hogy mindenki tőled vásároljon. Ha kekec az ügyfél és ingyen akar mindent, akkor menjen inkább a konkurenciához.
  6. Tudod, hogy az 1-es pont igaz és nem hagyod, hogy mások ebben elbizonytalanítsanak. Koncentrálj az összegyűjtött sok pozitív véleményre. Soha ne engedd, hogy a kevesebb negatív visszajelzés szabja meg a megítélésedet a termékedről, szolgáltatásodról.
  7. Fejleszd magad képzésekkel, könyvekkel. A minap olvastam ezt az érdekes mondást ezzel kapcsolatban: “A szegény embereknek TV-jük van, míg a gazdag embereknek könyvtáruk.”

Írj és olvass sokat!

És ha már unod a száraz, unalmas önfejlesztő és szervezeti könyveket, akkor neked találtam ki a Csopaki-történeteket.

Itt tudod megrendelni!>>

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes