Mint, ahogy több tudomány is bebizonyította vannak bizonyos természeti törvények, melyek működnek, ha tudunk róla, ha nem. Gyerekként még nem ismerjük a gravitációt és keservesen tapasztaljuk meg, hogy minden lefelé esik.

Nincs ez másképp az üzleti életben sem. Sok éves kutató munka bizonyítja, hogy mik azok a természeti törvények, melyek egy cég sikerét illetve bukását okozzák. Ha nem ismered a törvényeket, akkor keservesen a saját károdon tanulod meg.

Ahogy korábban beszéltük a természeti törvényeket nem érdekli, hogy ismered-e őket, attól még működnek.

Vannak olyan cégvezetők, akik már tudomást  szereztek ezekről a természeti törvényekről, de mégsem használják, mert úgy gondolják, hogy “rájuk ez nem vonatkozik, mivel egyedi problémáik vannak.”

Elárulom, hogy mindenkinek egyedi problémái vannak, viszont a törvények ugyanazok, csak a különböző helyzetekre kell szabni őket.

Ezért a legnagyobb kár a cégeddel szemben, amit elkövethetsz, hogy ismered a természeti törvényeket és nem használod őket a céged fejlődésére és a nehézségek megoldására.

Viszont, ha nincs róluk tudomásod, akkor mielőbb ismerd meg őket, nehogy rossz döntéseket hozz bizonyos helyzetekben.

Mik is ezek a törvények?

Egy cég működése többféle fázison megy keresztül. Van, amikor még senki nem ismeri, van, amikor jól mennek a dolgok, van, amikor kevésbé és van olyan, amikor kifejezetten rosszul mennek a dolgok és olyan is, amikor hirtelen beindul, majd visszazuhan egy nagyon mély pontra. Ezek a különböző fázisok más más törődést igényelnek. Mindegyiknek megvan a maga törvényszerűsége, hogy milyen lépések azok, amik segítik a fellendülést, és melyek, amik a csőd szélére sodorják.

A legtöbb vezető, ha megkérdezzük, hogy mit szeretne elérni a cégében, akkor azt fogja mondani, hogy “stabilitást.” Ezt úgy gondolják, hogy ne legyen túl sok megrendelés, de ne legyen túl kevés se. Legyen egy arany középút és az mindig meglegyen.

Sajnos a természeti törvények alapján nincs ilyen, hogy mindig ugyanolyan. Az élet állandó változás. A trendek jönnek mennek. Számos tevékenység, amit ma végzünk 10 éve még nem is létezett és amiket korábban végeztünk már elavultak. Aki nem követi az élet előremenetelét az lemarad és felzabálja a konkurencia. Ez történt a Nokiával, hogy egy ismert példát mondjak.

Ezért a legjobb, amit tehet egy vezető, hogy eléri, hogy a cége folyamatosan fejlődjön, és profitot termeljen.

Éppen ezért egy stabil cég ismérvei:

—Kíváló a fizetőképessége.

—Jó a hitelképessége.

—Folyamatosan növekszik.

—Megfelelő profitot termel.

—Nagyszerű a cégben hangulat.

Ebből is látszik, hogy nem attól stabil egy cég, hogy minden évben ugyanannyi az árbevétele. Ez egyáltalán nem stabil, mivel bármikor elindulhat valamilyen irányba vagy le vagy fel. Általában, ha nem teszünk semmit, akkor lefelé fog megindulni.

Tehát ahhoz, hogy tekintélyes eredményeket (magas profitot) érjünk el a következőket kell tennünk:

  1. Dolgozzunk keményen és ne engedjük meg, hogy a munkatársak ne ezt tegyék.
  2. Maradjunk etikusak és a munkatársakat is erre ösztönözzük.
  3. Tartsuk be a cég szabályait, irányelveit.
  4. Alkalmazzunk minden olyan akciót, ami korábban sikeres volt.
  5. Használjuk a cégünk jelenlegi helyzetére az üzleti élet törvényeit.

Ha szeretnéd pontosan megismerni ezeket a törvényeket és a hozzájuk kapcsolódó megoldásokat kérd “Szervezeti konzultációmat”!>>

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes