A mai felgyorsult, fogyasztó társadalmunkban mindenki, rohan, kapkod, idegeskedik. Még, ha nem is indult a napod így, mire beérsz a munkahelyedre már tele vagy zaklatottsággal. Ott ugyanezt kapod másoktól is. A felesleges idegeskedés rányomja a bélyegét a napi munkára, ami tovább gyűrűzik este a családra is. Emiatt sokan utálják a hétköznapot és a munkát, ami további stresszt nyom rájuk.

Az egész napos nyomás miatt rosszul alszanak, ezért reggel nehéz a felkelés, és kezdődik a kapkodás. Így indul be a körforgás!

Íme 5+1 tipp, amitől tuti jobb kedved lesz:

1. Este: Létfontosságú elolvasni és betartani mindenkinek, aki párkapcsolatban él. Amikor valaki hazajön a munkából, kell némi átmenet a munka és a család között, nem lehet azonnal rázúdítani a napi eseményeket, meg, hogy mi van a gyerekkel. Semmit. Hagyni kell egy kicsit akklimatizálódni. Egyik lehetőség erre, hogy el tud vonulni egy csendes nyugodt helyre és összeszedi a gondolatait. Leteszi a munkát és felveszi a családtag szerepét. Az még jobb, ha mielőtt hazaérnél és bemennél a lakásba, sétálsz egyet a ház körül, vagy egy közeli parkban és nézed az embereket és a tárgyakat, növényeket. Ezt addig csináld, míg úgy nem érzed, hogy nyugodt vagy és készen állsz meghallgatni a párodat és a gyerekedet.

Sok veszekedést lehet vele megspórolni. Ezt sokan kihagyják, ezért aztán jön a veszekedés és az alvás nem pihentető lesz, hanem zaklatott.

2. Reggel: Ha sikerült nem veszekedve lefeküdnötök, akkor végre kialhatod magad. Az ébresztőt állítsd kicsit korábbra, hogy mindenre legyen időd. Szüntesd be a reggeli kapkodást! A kapkodásban az a legrosszabb, hogy mindig becsúszik egy-két hiba.. Kiömlik ez-az, otthon maradnak dolgok, amiknek a kijavítása plusz energiát és időt emészt fel. Sokkal jobban járunk, ha reggel nem kapkodunk, még akkor sem, ha késésben vagyunk. Nyugodtan, megfontoltan intézzük a reggeli dolgokat. ha lehet iktassunk be, némi reggeli frissítő tornát és reggelit is. Ezek adják majd a nap további energiáját. A reggeli csak kávé és/vagy cigi nem megoldás. Ettől csak még ingerlékenyebbek lehetünk. Ne kapkodj reggel, indítsd jól a napod!

3. Munkába menet: Mikor a munkahelyedre tartasz autóval hallgass relaxációs vagy komoly zenét. De, a legjobb, amit tehetsz, hogy oktató CD-ket hallgatsz. hangoskönyveket, motivációs előadásokat, különböző idegen nyelvek hanganyagait. Így nem lesz elvesztegetett idő, ha dugóba kerülsz és nem húzod fel magad. Attól, hogy dudálsz a másikra, vagy leordítod a fejét, illetve nem engedsz be magad elé senkit, nem fogod magad jobban érezni, csak még ingerültebb leszel. Azért mert mások idegesek, neked még nem kell ezt átvenned. Maradj nyugodt és mosolyogj mindenkire! Ennek két érdekes eredménye is lesz: 1. Sokkal jobban fogod magad érezni, mire beérsz, 2. Mások döbbent arca felderít majd.

4. Munkában: Igyekezz minden munkatársnak a jó oldalát nézni és azt, hogy itt van és dolgozik. Ha hibát találsz, ne ordítsd le azonnal a fejüket, lehet, hogy Te nem magyaráztad el elég jól. Ha mégis úgy érzed, hogy kellően felidegesítettek, akkor menj el sétálni és alkalmazd az 1. pontban leírtakat. Légy mindig barátságos, de határozott.

5. Hazafelé menet: Ez a legjobb idő arra, hogy felhívd telefonon a barátaidat, ismerőseidet. te, amúgy is a dugóban ülsz, töltsd ezt az időt kellemesen és hasznosan. Ápold a kapcsolataidat!

6. Hivatalos ügyek: Hétfőn ne intézz semmilyen hivatalos dolgot. A legtöbb ember hétfőn akar mindent megoldani, ezért ilyenkor tömve vannak a hivatalok. Te tervezd úgy a hetedet, hogy az elintézendőket keddtől rakod be. A hétfőt töltsd a cégben, tarts értekezletet, megbeszélést! Minél több beszélgetésben tudsz a munkatársakkal részt venni, annál jobban megértitek egymást és kevesebb lesz a hiba és vita.

Ha szeretnél még több vezető praktikát megismerni, gyere el a szeptember 18-ai előadásomra!>>

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes