Cégvezetőként létfontosságú, hogy tisztában legyél az emberek különböző típusaival és tudd, hogy melyiktől mire számíthatsz.

Ez, azért is fontos, hogy ne sújtsd azokat a haragoddal, akik nem érdemlik meg.  Korábban írtam már a különböző ember típusokról és most az egyiket szeretném jobban bemutatni.

A legtöbb személy jó színben szeretné magát feltüntetni az állásinterjún, de nem teljesen tudnak kibújni a bőrükből, elég hamar felismered, hogy milyennel van dolgod: lelkes, vidám, zárkozott, mogorva, vitatkozós, dühös, lusta vagy éppen bánatos.

Viszont van egy típus, akit sajnos nagyon nehezen ismerünk fel, még pedig a burkolt rosszindulatút.

A nevéből fakadóan burkolt, azaz rejtve van.

Hogyan viselkedik?

Az interjún kedves, sokat mosolyog, szinte mindenben egyetért veled, ezért szentül meg vagy győződve, hogy milyen együttműködő. Az iskolái is megfelelőek, sőt, az is lehet, hogy nagyon is illusztris helyeken dolgozott korábban. Megfelelőnek tartod, ezért felveszed állományba. Nevezzük most Lujzának.

Lujza elkezd dolgozni. Egy idő után azt veszed észre, hogy egyre több fura dolog történik azon a területen, ahol dolgozik. A munkatársak panaszkodnak. Veszekedések történnek. Lujza kétségbeesetten felhív, hogy a többiek nem kedvelik és direkt ki akarják túrni. Erre leszúrod a többi munkatársat, hogy viselkedjenek normálisan. Próbálják mondani neked, hogy ők dolgoznak Lujza helyett, mert muszáj elvégezniük a munkáját különben nem haladnának.

Te ebből semmit nem látsz. Lujza mindig kedves veled és a kedvedben jár. Nem érted, hogy mások miért haragszanak rá. Ezért a többiekben keresed a hibát. Lujza mindig pozitív, mindig mindent elmond neked, nagyon őszinte.

Ha nagyon bedőlsz Lujzának, akkor egyszer csak azt veszed észre, hogy a jó munkatársaid egyás után mondanak fel. Nem is bánod, mert az utóbbi időben sok volt a veszekedés.

Mindeközben a minőség romlani kezd, egyre több a reklamáció és kezd csökkenni a cég jó híre. Nem érted, hogy mi történik. Ha nem kapsz gyorsan észbe, akkor a helyzet tovább romlik.

Mit kell tudnod erről a típusról?

Valójában feléd jó színben tünteti fel magát. A többiekkel pedig kritikus, semmilyen jó szándékú segítséget nem fogad el senkitől, mert ő mindent jobban tud. Ráadásul egész erejével azon igyekszik, hogy miként tudná a legtöbb pénzt keresni és mellette a legkevesebbet dolgozni. Ha teheti kibújik a munka alól és másokra hárítja azt. Semmiért nem vállal felelősséget. Minden hibájáért másokat okol. Ez még mind semmi, a legfontosabb, amit tudnod kell róla, az az, hogy hazudik.

Méghozzá szemrebbenés nélkül bárkinek a szemébe hazudik. Emiatt nem érted, hogy mi történik és teljesen össze leszel zavarodva.

Mennyivel egyszerűbb lenne, ha biztos lehetnél benne, hogy hazudik.

Hogyan derítheted ezt ki?

Mint, ahogy említettem ez egy ember típus, ezért mindig így fog viselkedni. Ne várjunk tőle csodát. Mindig hagyatkozz a tényekre, soha sem a szóbeszédre. Nem érdekes, hogy ki mit mondott, mindig az számít, hogy ki mit tett. Nézd meg a tényleges eredményeit és gyűjtsd össze mások véleményét róla. Azokra, hagyatkozz, akik már régóta nálad dolgoznak és már bizonyítottak. Tudod, hogy megbízhatóak.

Bármit mond Lujza azt ellenőrizd le. Szembesítsd azokkal, amiket állít.

Hogyan védheted meg magad a Lujzáktól?

  1. Az állásinterjún beszéltesd a korábbi munkahelyén elért eredményeiről.
  2. Kérdezd meg, hogy hol dolgozott legutóbb és kérj elérhetőséget a volt főnökéhez. Érdeklődj utána. Ez egy nagyon fontos lépés és szinte senki nem alkalmazza. Azt is érdemes megtudni, hogy miért hagyta ott azt az állást, vagy miért akarja ott hagyni. A Lujza félék általában rossz viszonnyal vállnak el. Ha nem ad elérhetőséget és nem szeretné, ha utána érdeklődnél, ez sok mindent elárul.
  3. Három hónapos próbaidőt írjatok bele a szerződésbe. Ez alatt figyeld a tényleges eredményeit, ne pedig azt amit mond.
  4. Figyeld a jeleket.

Íme néhány kérdés, ami segíthet:

1. A személy minden szabályt, irányelvet mosolyogva fogad, de a hátad mögött morog vagy kineveti?

2. A személy már többször hazudott?

3. A személy mindig másokat hibáztat vagy nevez meg a saját hibáiért vagy alkalmatlanságáért?

4. A személy hajlamos arra, hogy másokat okoljon az őt ért

szerencsétlenségekért?

5. A személynek problémát okoz, hogy felelősséget vállaljon

a feladatokért vagy kötelességekért amelyek a munkakörének

részei?

6.  A személy hajlamos arra, hogy a csapatszellemet lehúzza?

7.  A többi csapattárs sokszor zaklatott a személy viselkedése

miatt?

8. Amikor plusz munkára kérjük meg mindig talál valamilyen kifogást, amiért nem tudja azt megcsinálni?

9. A többi alkalmazott túl sokat panaszkodik a személy

viselkedése illetve a csapatszellemének hiánya miatt?

10. A hátad mögött gyakran szidja a céget és a vezetőket?

Ha a kérdésekre igen a válasz, akkor az nagyon rossz jel. Érdemes megfontolni az elbocsájtást.

Ha szeretnéd jobban megismerni a sikeres módszereimet, akkor gyere el a november 13-ai “Ismerd meg a titkom!” előadásomra.

Ráadásul most az előadás belépő díja a nemrég megjelent “Csopaki történetek” című könyvem, 28 leckét tartalmaz a mindennapokhoz nem csak vezetők számára.

Itt találsz róla bővebb információt>>

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes