A cégvezetők legnagyobb problémája a rend és az idő. Hogy is néz ki ez a valóságban?

Egy vezető egész napja abból áll, hogy megpróbál felül kerekedni a káoszon és valamiféle rendet rakni benne.

—Te ezt csináld! Te azt csináld!

Gyorsan elintézi az intézni valókat és azt veszi észre, hogy vége van a napnak és kifutott az időből.

Másnap minden kezdődik elölről. Az egész napja verseny futás az idővel. Ezért már nincsenek barátai, mert nincs rá ideje. A szüleit is csak ünnepnapokon látogatja meg. Az  élet könyörtelenül hajtja tovább, míg végül már a családjára sem lesz ideje.

Hajt, csak hajt, egy nap hirtelen elfárad, kiég és már nincs kedve semmihez sem.

Hogyan kellene másképp csinálni?

Most elárulok néhány trükköt, amivel megzabolázhatod az időt:

  1. Először is azzal, hogy lemondasz a szeretteidről és a jó dolgokról nem fogsz időt nyerni. Sőt! Nem is hiszed, hogy az állandó lelkiismeret furdalás, hogy nem töltesz kellő időt a gyerekeiddel, a szüleiddel, mennyi energiádat viszi el és szétszórja a figyelmedet. Ezért ne mondj le róluk! Ragaszkodj a velük töltött időhöz. Figyeld meg, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb leszel tőle, ami segít a fókuszálásban, ami hatékonyabbá tesz. Már is nyertél egy kis időt!
  1. Alkalmazd azt az alapelvet, hogy, amikor csinálsz valamit, akkor azt csináld! Nagyon könnyűnek hangzik, de egyáltalán nem az. Készíted a kimutatásokat, de fejben már az értekezleten jársz. Vagy reggel beszélgetsz a pároddal, de valójában már a munkahelyeden vagy. Ez rengeteg energiát visz el tőled nem is beszélve arról, hogy mivel nem fókuszálsz, elfelejtesz dolgokat és hibázol. Alap szabály: Mindig legyél ott, ahol vagy és csináld azt, amit éppen csinálsz!
  2. Vezesd be a rendet a cégedben. Legyen Szervezési táblád, irányelveid. Ha szükséges kérd szakértő segítségét ehhez. Mindennek legyen ütemterve, pontos munkafolyamata. A fizikai rendezettség is fontos. Minden iratnak, dokumentumnak, minden tárgynak legyen fix jól ismert helye, melyet minden munkatárs használ. Rendezetlen környezetben, összevisszaságban nem lehet dolgozni. Követeld meg a rendet a munkatársaktól is.
  3. Mindig ismerd el és dicsérd meg a munkatársak munkáját, még ha az evidens is. Ezzel fogadod el a munkájukat és lezárod a megkezdet feladatot. Ha ezt nem teszed, akkor ez a feladat addig nyitva marad és a munkatárs figyelme ott marad, miközben már mást csinál.
  4. Teremts időt! Irányítsd a beosztottak figyelmét a munkájukra a Facebook, kávé, pletykálás helyett. Ne engedd meg, hogy időt pazaroljanak!
  5. Vezetőként nem csak a beosztottak figyelmét kell irányítanod, hanem mindenkinek, akivel kapcsolatba kerülsz, legyen az egy ügyintéző a bankban, egy ügyfél, egy beszállító vagy egy marketinges szakember. Képesnek kell lenned hatékonnyá tenni őket. Ezt kedves hangú, határozott kommunikációval éred le. Soha ne legyél hibáztató, vagy erőszakos! Kevésbé fogsz célba érni.

Ha szeretnél többet megtudni a fenti pontokról, lépj velem kapcsolatba!

Telefonszám: 0670 4317736

E-mail cím: agnes@loksaconsulting.hu

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes