Cégvezetőként a legnagyobb kárt a munkatársak el nem végzett munkái, hibás illetve a másképpen elvégzett munkái okozzák. Ezek rendbe rakása többlet erőforrást és plusz időt igényel.

Vezetőként csodálkozol, hogy miért nincs időd semmire. A válasz egyszerű:

Ha mindenki azt csinálná, ami a feladata és úgy csinálná, ahogyan kell, létrehozva a kívánt eredményt sokkal kevesebb időt kellene arra fordítanod, hogy minden rendben menjen.

A múltkori Hírlevelemben megnéztük a delegálást: “Ezt a delegálási hibát ne kövesd el!’

Most megnézzük, hogy mi van, akkor, ha jól delegálsz, de mégis belefutsz a fentiekbe:

  • nem végzik el a munkát,
  • rosszul végzik el a munkát,
  • illetve nem azt csinálják, amit kellene.

1. Jó munkatárs

Egy ügyes és rátermett munkatárs igyekszik a legjobban elvégezni a feladatokat. Ha mégis hibázik az többnyire abból fakad, hogy nem értett meg mindent a munkával kapcsolatban. Ilyenkor segítsünk neki, mutassuk meg még egyszer és máris tudni fogja. Ez az a típus, akinek nem kell megmondani, hogy mit csináljon, mert magától is meglátja a munkát.

2. Jó munkatárs, de lusta

Az ilyen típusnál több figyelmet és szabályozást kell bevezetnünk hogy rávegyük a pontos és jó munkavégzésre. Napi szinten kell megmondanunk neki, hogy mikor mit csináljon. Érdemes napi jelentést kérni tőle.

3. Rossz munkatárs, gonosz

Ez az a típus, amelyik nem csinálja meg a feladatot, illetve mindig mást csinál, mint, amire kérted. Megkéred, hogy szaladjon el és vegyen egy kalapácsot. Visszatér egy komplett szerszámos készlettel, gépekkel több száz ezer forintos tétellel. Amikor kiakadsz rajta, akkor felháborodik, hogy ő csak jót akart, mert ezek is kellenek. Az lehet, hogy kellenek majd egyszer valamikor, de ezt Te mint vezető döntsd el, hogy mikor ruházol be ilyen eszközökre. Ne ő költse el saját kedvére a cég pénzét. Óvakodj azoktól, akik “jó szándékból” többlet költséget okoznak és felfordulást. Ez a típus, bármennyire is hangoztatja, hogy mennyire jó szándékú, egyáltalán nem az. Egy korábbi hírlevelemben már beszéltem róluk: “Hogyan kerüld el a vámpírszemélyiségeket?” Kemény szabályokkal, fegyelmezéssel valamennyire kordában tudod őket tartani, de teljeséggel kiszámíthatatlanok. Sosem tudod, hogy éppen mit fog tenni, ami a cégnek sok pénzébe fog kerülni. Jobb, ha elkerülöd ezt a típust.

4. Rossz munkatárs, szerencsétlen

Ez az a típus, amelyik nem végzi el a feladatot, illetve gyakorta rosszul végzi a munkáját. Sőt néha baleset veszélyesen. Nem is beszélve arról, hogy nagyon lassú és nehézkes felfogású. Közben pedig kikel magából, hogy ne nézd hülyének, tudja ő. Sajnos nem tudja. Gyakran megsértődik és talán sírva is fakad. Sok bosszúságtól kiméled meg magad, ha mielőbb megválsz tőle.

Remélem, hogy ezzel is tudtam segíteni, hogy jobban átláss a napi problémákon!

Ha szeretnél egy személyes díjmentes konzultáción is részt venni velem, akkor itt tudsz rá jelentkezni!>>

Őszinte törődéssel,

Loksa Ágnes