Miért nem válaszolnak mások a leveleidre?

Bizonyára találkoztatok már olyan ügyféllel, munkatárssal, aki nem válaszolt a leveleitekre, üzeneteitekre vagy bármilyen más kommunikációra. Ez roppant bosszantó tud lenni, mivel nem tudod, hogy most mi van a személlyel. Megkapta-e a levelet? Értette-e a levelet? Csinálja-e vagy sem? Illetve, hogy azért nem válaszol, mert nem tudja a választ, vagy, mert nem akar válaszolni. Egy ilyen meg nem válaszolt, azaz…

Sikeres vállalkozás receptje dióhéjban!

Sokan futunk neki, hogy belekezdjünk egy vállalkozásba, majd a sok probléma és a munkatársak nemtörődömsége miatt sokszor belefásulunk, elveszítjük a motivációnkat és fokozatosan leépítjük arra a szintre, ahol éppen csak vegetál. Akár hogy is nézem nem ez a sikeres vállalkozás receptje. Majd újra megpróbáljuk, ekkor meg az lesz a gond, hogy a hirtelen növekedést nem tudjuk kontrollálni és a végén…

Mi a siker legfontosabb összetevője?

Sokszor látunk embereket magunk körül, akiknek szinte mindenük meg van hozzá még sem sikeresek és vannak olyanok, akikről már lemondtunk és mégis elképzelhetetlennek tünő dolgokat tesznek. Ahhoz, hogy valaki sikeres legyen számos fontos tulajdonságra szükség van. Például: Jó kommunikációs készség, gyors döntés, jó emberismeret, kitartás, felismerni a lehetőségeket és még sorolhatnám. Még is van egy, amiről kevés szó esik, pedig…

PR és Dress Code

Vezetőként különös gondot kell fordítanod a cég jó hírére. A jó hírért a mai világban nagyon meg kell dolgozni, ezért létfontosságú, hogy soha ne engedd meg, hogy rossz minőségű termékkel vagy szolgáltatással, illetve rossz bánásmóddal lerombold ezt az imázst. Persze mindig vannak, olyan vásárlók, ügyfelek, akiknek nem tudsz megfelelni. Ők a vérszívók táborába tartoznak. Róluk írtam korábban már egy cikket.…

Párkapcsolati különkiadás

10 éve vagyok együtt a férjemmel jóban rosszban. Ha valaki azt mondja, hogy a házasság könnyű és gyerekjáték, az még nem volt házas valójában. Ez egy kihívás, egy küldetés, hogy együtt maradjunk annak ellenére is, hogyha úgy gondoljuk, hogy a másik mindent elkövet, hogy ne legyünk együtt. Biztos vagyok benne, hogy többször átéltetek ti is gondokat, problémákat, hogy a másik…

Miért mond fel egy munkatárs váratlanul?

Egyik reggel egy érdekes jelenségbe futottam bele, ami mindenképpen tanulságos volt, és szeretném veletek megosztani. Szóval egyik reggel egy szupermarketbe kellett bevásárolnom. Tudtam, hogy a bevásárló kocsik csak 100Ft-ossal köthetőek el. Sajnos akárhogy kutattam, nem találtam egy darabot sem a pénztárcámban. Fogtam két 50Ft-ost és odasiettem egy férfihoz, aki épp nagy lendülettel tolta volna vissza a kocsiját. Rákérdeztem: —100-as van…

A cégvezető legnagyobb bosszúsága

Cégvezetőként a legnagyobb kárt a munkatársak el nem végzett munkái, hibás illetve a másképpen elvégzett munkái okozzák. Ezek rendbe rakása többlet erőforrást és plusz időt igényel. Vezetőként csodálkozol, hogy miért nincs időd semmire. A válasz egyszerű: Ha mindenki azt csinálná, ami a feladata és úgy csinálná, ahogyan kell, létrehozva a kívánt eredményt sokkal kevesebb időt kellene arra fordítanod, hogy minden…

Ezt a delegálási hibát ne kövesd el!

Érdekes jelenséggel találkoztam a minap delegálás közben. Sikerült egy nagyon lelkes munkatársba belefutnom, aki azonnal csinálja a kiadott feladatokat. Adtam neki egy munkát. Pár perc múlva már küldi is vissza készen. Nézem. Nem jó! Szólok, hogy mit javítson. Gyorsan javítja és máris küldi vissza. Nézem, nem jó. Most hosszabb instrukciót adok. Erre meg erre figyeljen, ilyen ne legyen benne és…

Szükség van-e fegyelmezésre?

Előző hírlevelemben végig vettük a jutalmazás (Hogyan jutalmazzunk vezetőként?) és az ösztönzés (Hogyan javítsunk a munkatársak hatékonyságán?) folyamatát. Mi van akkor, hogy, ha egy munkatárs valami komolyabb kárt okoz a cégnek szándékosan vagy a nemtörődömségével illetve a figyelmetlenségével? Milyen rossz cselekedetek lehetnek: lopás szándékos, vagy figyelmetlen megrongálása a cég vagy ügyfél tulajdonának. személyi sérülés okozása magán vagy másokon. mulasztás vagy…

Hogyan javíts a munkatársak hatékonyságán?

Sok vállalkozónak gondot okoz, hogy miként jelölje az eredményes és a kevésbé eredményes munkatársait. És ami még további nehézséget okoz, hogy ezt hogyan közölje úgy velük, hogy az ösztönzően hasson, ne pedig leértékelően. Íme egy javaslat, amit eredetileg a LEGO talált ki és több más sikeres üzleti vállalkozás vett át. Korábbi leveleimben már tárgyaltuk, hogy miként vizsgáljuk a munkatársak eredményeit…